تفاوت بین شوره سر و خشکی پوست سر در علائم

توضیحات:

• به نام خدا

افرادی که پوست سرشان خشک است ممکن است ریزش های پوستی داشته باشند. با این حال، بر خلاف شوره سر، پوسته هایی که بر اثر خشکی پوست می ریزند، کوچکتر و سفیدتر هستند.

پوسته های بزرگتر که ناشی از شوره سر هستند ممکن است زرد رنگ و یا چرب باشند. از طرفی از آن جا که شوره سر به علت عفونت قارچی رخ می دهد بعید است که بدون درمان بهبود یابد. با این وجود، خشکی پوست سر ممکن است با استفاده از شامپوهای مخصوص بهبود یابد.

هر دو بیماری می توانند باعث ایجاد خارش و تحریک پوستی شوند. اگر علائم شدید باشد، فرد ممکن است آنقدر سرش را بخاراند که موجب خراشیدگی پوست و در نهایت خونریزی شود.

تفاوت بین شوره سر و خشکی پوست سر

اکثر افراد نمی تواند تفاوت های بین شوره سر و خشکی پوست سر را تشخیص دهند. به طور کلی، اگر پوسته هایی که از سرتان می ریزد شرایط زیر را داشته باشند به احتمال زیاد شوره سر هستند:

• احساس چربی در پوست سر می کنید
    • خارش پوست سر شدید است حتی زمانی که احساس خشکی پوست سر را ندارید
    • موها نیز زود به زود چرب می شوند

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

شوره سر و خشکی پوست سر هر دو معمولا در خانه کنترل می شوند. با این حال، برخی از بیماری پوستی موثر بر روی پوست سر می تواند شبیه شوره سر باشد. به عنوان مثال، پسوریازیس پوست سر باعث ایجاد قرمزی، فلش و خارش می شود، اما ناشی از یک اختلال خودایمنی است. یک نوع شوره سر شدید به نام درماتیت سروزیک نیز می تواند باعث التهاب شدید و دردناک شود.

اگر شرایط زیر را دارید حتما به پزشک مراجعه کنید:

• اگر علائم دیگری مانند قرمزی یا زخم وجود دارد
    • اگر درمان های خانگی شرایط را تغییر نمی دهد
    • اگر زخم باز روی سر و صورت وجود دارد

افراد مبتلا به اختلالات خود ایمنی و بیماری های مزمن قبل از درمان شوره سر باید با دکتر خود صحبت می کنند. علائم شبیه به شوره سر ممکن است به بیماری های دیگر نیز مربوط باشد. ضعف در سیستم ایمنی باعث افزایش احتمال ابتلا به شوره سر می شود.

• تهیه و تنظیم توسط کلینیک دکتر شیرین هلالی
    تماس : 09134600882